Yaron Benyamini

גרנד מאסטר ירון בנימיני

קונג פו   טאי צ'י   צ'י קונג

העצמה אישית והתפתחות רוחנית באמצעות אומנויות לחימה

  לפרטים חייגו עכשיו: 050-7626-419   סדנאות\קורסים: 054-719-8552
Logo

אודות גרנד מאסטר ירון בנימיני


ירון בנימיני, גראנד מאסטר בקונג-פו וטאי צ'י עם למעלה מ-30 שנות ניסיון נרחב בהוראה, תחרויות, והשתתפות במחקרים בנושאי קראטה, קונג-פו, טאי צ'י וצ'י קונג.

מתנדב במשטרת ישראל בדרגת רב-פקד, ומשרת מזה 25 שנה בצה"ל כמדריך קרב מגע וקצין כושר קרבי בדרגת רב-סרן במיל'. ב-2005 מונה למפקד הכוננות ללוחמה בטרור בישוב אורנית. במהלך דרכו המקצועית זכה במקום הראשון, בין השאר, בשתי אליפויות עולם כולל תואר 'אלוף האלופים'; שירת בתפקידים בינלאומיים בכירים כדוגמת מזכ"ל הארגון האירופאי - EWF ; השתתף בהכשרות מורים; הוזמן לאירועים וקונגרסים בינלאומיים רבים כמומחה בתחום אומנויות הלחימה, השתתף בתכניות בריאות שונות בטלוויזיה כולל פינה קבועה בערוץ הבריאות וערוץ 10, תוך פיתוח פעילות בית סיפרו - מכללת ילון ללימודי קונג פו, טאי צ'י וצ'י קונג.




במשך שנים ארוכות גראנד מאסטר ירון בנימיני רכש
ידע ייחודי והתמחה במיוחד ב-"סגנונות הפנימיים" הנחשבים לבעלי עוצמה ויעילות גבוהים במיוחד.

מבין הסגנונות:

 בידע הזה השתמש על מנת לסייע לחברות, ארגונים, מוסדות ואנשים פרטיים כאחד בהתאם לצורך, החל מארועי תרבות וכלה בכנסים מקצועיים ופיתוח אישי.


להלן פירוט חלקי של המיזמים בהם לקח חלק, הישגיו הספורטיביים, המקצועיים, האקדמאיים ותאריו (התעודות והמכתבים מוצגים לכל במועדון וניתן להגיע לעיין בהם):


 

קורות חיים אני מאמין שושלת המורים שלי

קורות חיים

מעורבות בתרבות, כנסים ומוסדות ציבור:

 

  • 2010: הדגמה והרצאה במכון להשתלמות שופטים בישראל, אודות טיפול באלימות באמצעות אמנות הלחימה המסורתית, בשיתוף עם פרופסור ישראל קים.
  • 2008: הדגמה והעברת קורס בקונגרס העולמי הראשון לרפואה משפטית וספורט שנערך באנקרה, תורכיה בנובמבר 2008, בשיתוף עם פרופסור ישראל קים – בנושא אמנויות לחימה ותנועה לרגיעה, ריכוז ומניעת אלימות. הקורס עסק בטכניקות התערבות בהפרות סדר והגברת היעילות באמצעות טכניקות נשימה.
  • 2006-2008: מומחה בערוץ הבריאות בטלוויזיה בכבלים ובלווין בנושא טאי צ'י ומדיטציה. בעל פינה יומית בערוץ.
  • 2005: הרצאות אורח באוניברסיטה העברית, בפקולטה לרפואה, עם פרופסור קים.
  • 2005: הצגת תחום ההתמחות של בנימיני בפני סטודנטים לתואר שני – המחלקה לחינוך וקידום בריאותבשירותי בריאות כללית.
  • 2005: הרצאה והדגמה, בשיתוף עם פרופסור קים, בכנס הארצי לבטחון הקהילה בנוכחות שרים, חברי כנסת, אנשי ציבור ופרופסורים מהאקדמיה.
  • 2002: הנחיית אנסמבל עיתים של נירה ירושלמי, חתנת פרס היצירה של האקדמיה הישראלית ופרס משה הלוי לאמנויות הבמה, על פי הזמנתה, בכדי ללמד את אופי התנועה הייחודי שלמד בסין ועל מנת לפתח יכולות של ריכוז וקשב בצד רגיעה ופתיחות בתנועה למופיעים.
  • 2001: הזמנה מהפדרציה הסינית הבינלאומית להשתתף בועידה הבינלאומית הראשונה לגראנד מאסטרים בנושא טאי צ'י ובריאות (עפ"י האסכולה הסינית).
  • 2000: הדרכה ויעוץ מקצועי בטאי צ'י וקונג-פו להפקת האופרה הישראלית החדשה – האופרה 'טורנדוט' בפסטיבל הבינלאומי.
  • 2000: הדגמה והרצאה, בשיתוף עם פרופסור קים בכנס ארצי של אוניברסיטת בר אילן, האגודה לקרימינולוגיה ומכללת בית ברל.
  • 1997: הזמנה להרצות בכנס ההדרכה הרביעי של היועצים הארגוניים בישראל ומשאבי אנוש. הרצאה ביום עיון – מעשה חוקר יוזמות מחקריות במכללה – יחידת המחקר מכללת בית ברל עם פרופסור קים.
  • 1996: הרצאה לפורום המדעי של חברת תדיראן.
  • 1995: הזמנה להשתתף כמורה בועידה העולמית הראשונה לוו-שו של ה FIWUK (הפדרציה האיטלקית לוו-שו וקונג-פו).
  • 1995: הזמנה להוביל ולהיות ראש משלחת ישראל לאליפות העולם בקונג-פו בארה"ב, מאת משרד ראש העיר בולטימור, ארה"ב.
  • 1994: מינוי לראש המוסד הסיני בארץ, ה – Chinese WuShu Federation.
  • 1992: מינוי כנציג הרשמי והמורה הראשי בישראל של International MeibuKan Goju Ryu Karate-do Association.
  • 1990: ראש המחלקה הארצית לקראטה בתוך המחלקה הבינלאומית של הפועל.
  • 1989: ראש מחלקת הקראטה של פ"ת בהתאגדות הפועל לתרבות גופנית.
  • 1986: הזמנה לשפוט באליפות ישראל הפתוחה בקראטה מגע מלא – US Kyokushin Karate.


 
תעודות והסמכות:

 

  • 2005: מינוי למפקד הכוננות ללוחמה בטרור באורנית, כחלק מתפקידיי בצה"ל, בדרגת רב-סרן במיל'.
  • 2001: דרגת רב-אומן בכיר (Grandmaster) בדרגה השלישית – Dan 9.
  • 2001: פרופסורה (mastership) בתחום הסמכת מורים, מטעם המוסד הסיני לאומנויות לחימה סיניות Wuji.
  • 2001: בורר מטעם המכון הישראלי לחוות דעת מומחים.
  • 1997-כיום: מתנדב במשטרת ישראל, כיום בדרגת רב-פקד.
  • 1997-1999: דרגת Grandmaster – Dan 8; הסמכה כנשיא ויו"ר הסניף הישראלי מטעם Martial Arts International Federation.
  • 1997: מטפל מוסמך בטווינה מ T.C.M. College, Shanghai Shuguang hospital.
  • 1993: שופט בינלאומי בכיר בלחימה סינית – EWF-European WuShu Federation.
  • 1991: שופט קראטה בכיר באליפות ישראל, שוטוקאן דו.
  • 1991: שופט ראשי בארגון הבינלאומי – Shotokan Karate Do International.
  • 1989: שופט בינלאומי במכבייה ה-13, מטעם WUKO – ארגון הקראטה העולמי.
  • 1988-1989: מאמן ספורט מוסמך בענף אומנויות הלחימה, משרד החינוך והתרבות, רשות הספורט והחינוך הגופני, ביה"ס למאמנים, וינגייט.
  • 1986-1987: מדריך מועדון בריאות וכושר, משרד החינוך והתרבות, רשות הספורט והחינוך הגופני, ביה"ס למאמנים, וינגייט.
  • 1984: קצין אימון גופני בצה"ל.
  • 1983: מורה בכיר לקרב מגע בצה"ל.


 
הישגים אישיים:

 

  • 1997: אלוף העולם לאלופים בקטגוריית מורים בכירים מטעם הפדרציה הבינלאומית לאומנויות הלחימה.
  • 1990: אלוף אירופה.
  • 1989: אלוף העולם במגע מלא – אליפות העולם הראשונה בקונג-פו בסין.
  • 1988: אלוף ישראל בקאטות – אישי.
  • 1987: אלוף ישראל בקאטות (משפטים כוריאוגרפיים של הדמיית קרב).
  • 1987: אלוף ישראל בקרבות מטעת התאחדות הקראטה בישראל.
  • 1987: חתן פרס הועד האולימפי על הישגים מקצועיים.
  • 1986: אלוף ישראל בקראטה.
  • 1986: אלוף המשחקים הבינלאומיים, הפועל ה-13.



מעורבות במחקר ובחינוך:
 

  • 2002-2003: דרגת מרצה בכיר (עם פרופסור ישראל קים) באומנויות לחימה, במכללה האקדמית לחינוך גבעת וושינגטון.


 

מאמרים בספרות האקדמית:

 

  • מכללת בית ברל, אוסף תקצירים מעבודת עיון ופיתוח של עבודות חברי הסגל – תשנ"ז, 1997. "מעש חוקר: יוזמות מחקריות". עמ' 86, שיטת הגוג'ו כהתערבות חינוכית והשפעת העיסוק באמנויות לחימה מסורתיות על פיתוח ושיפור יכולת השליטה העצמית של ילדים בעלי בעיות התנהגות.
  • The 1995 AIESEP World Congress – Windows to the Future
  • Book of Abstracts, יוני 1995, של מכון וינגייט.  מאמר: Martial Arts and Self Control. The Case of Karate Goju Ryu. Kim I. Benyamini Y.
  • כתב העת מפגש לעבודה חינוכית-סוציאלית. גיליון כפול, 10-11 מרץ, 1998. מאמר: "השפעת אמנות הלחימה המסורתית גוג'ו על שיפור הריכוז, המשמעת ומניעת אלימות.
  • הספר מרחב ונחלה בייעוץ חינוכי של ד"ר רבקה לזובסקי וד"ר שושנה פלדמן, מכללת בית ברל והמגמה לייעוץ חינוכי, במאמר: שיטת הג'וג'ו בהתערבות חינוכית.
  • הספר חינוך באלף השלישי. יוזמות בחינוך, ברפואה ובמנהל. עורכים: שלמה צדקיהו ומרדכי פלד, בהפצת מכללון – מכללת לוינסקי לחיוך, ת"א. דפוס קדם. במאמר: השפעת אמנות הלחימה גוג'ו על שיפור הריכוז ומניעת אלימות.
  • הספר מפגש לעבודה חינוכית-סוציאלית, כתב עת/גיליון 14 – מרץ, 2001. במאמר: אמנות לחימה... ומסעות הישרדות: היבט השוואתי בהתמודדות עם אלימות בקרב אוכלוסיות קידום נוער. עם ד"ר ישראל קים.
  • הספר מעוף ומעשה – כתב עת לעיון ולמחקר של אחווה המכללה האקדמית לחינוך מס' 7. תשס"ב, 2001. במאמר: "אמנות לחימה כאמנות: השימוש במטאפורות לכיול מנטאלי ולעיקור הלוחמות מהלחימה.
  • הספר קהילה סטייה ושיטור בהוצאת רכס פרוייקטים חינוכיים, של ד"ר ישראל קים. "אמנות לחימה כאמנות".


 

הוראה:

 

  • 1995: הכשרת תלמידי חטיבות ביניים באומנויות לחימה והגנה עצמית במנהל החינוך והתרבות של עיריית ת"א.
  • 1991: מורה לגוג'ו בהתנדבות בחינוך המיוחד בעת ימי החירום והמלחמה של "סופה במדבר".
  • 1988: קבלת תעודת הוקרה על תרומתי להוראת כושר קרבי וחינוך גופני בצה"ל.



ועידות:
 

  • י. קים ובנימיני ירון (2004). הרצאת מפתח בכנס אונסקו לרב-תרבותיות בהכשרת מורים, מכללת בית ברל ובתי הספר המסונפים לאונסקו.
  • י. קים ובנימיני ירון (2001). הצגת נושא הגוג'ו בסמינר הבינלאומי של אונסקו בנושא 'נלמד לחיות יחד' על חינוך בין-תרבותי בהכשרת מורים.
  • י. קים ובנימיני ירון (2001). מודל בית הספר הבטוח עם אומנויות הלחימה גוג'ו. הרצאה בסמינר של אונסקו.
  • קים ישראל ובנימיני ירון (18.6.2000). קוגניציה ורגישות: מודלים קונסרבטיביים ורדיקלים למניעת אלימות בבתי ספר באמצעות הגוג'ו. אורח, הרצאת מפתח. מכללת אחווה, כנס "תבונה ורגישות".
  • קים ישראל ובנימיני ירון (1999). שיטת הגוג'ו: שילוב של מודלים מסורתיים ורדיקלים למניעת אלימות. ירושלים: הקונגרס הבינלאומי להתאחדות המחנכים הסוציאליים.
  • י. קים ובנימיני ירון (1998). איזון נפשי לילדים באמצעות הגוג'ו - "לחימה כאומנות". הרצאה בכנס "תנועה ושיר לצעירים". מכללת זינמן לחינוך גופני ולספורט במכון וינגייט, בשיתוף עם מחלקת החינוך לגני ילדים במשרד החינוך.
  • י. קים ובנימיני ירון (1997). הצגת הגוג'ו בסמינר שנערך על ידי המכון למחקר, במכללה האקדמית בית ברל.
  • י. קים ובנימיני ירון (1995). הצגת עבודת מחקר והדגמה בקונגרס הבינלאומי AIESEP בנושא Bridging the Gaps Between Disciplines of Curriculum & Instruction.
אני מאמין
 

שאני כותב בקצרה את ה'אני מאמין' שלי, אני מבין שחשוב להתחיל ב-'איך', במקום ב-'מה' (בחומר הנלמד). כמורה, חשוב לי לקדם את הלומד מתוך אהבה לתחום, לדרך ולאדם הצועד בה. אני מרגיש כי אם רק נפתח את הלב, ברגישות הראויה, נוכל לקדם ביתר קלות את החניך המתאמץ להצליח, ולהוביל אותו לבצע התקדמות מהירה יחסית בעלת איכות ביצוע גבוהה.

באשר ל-'מה', אני מאמין כי עלי לחלוק את הידע המסורתי, האותנטי, כיוון שלדעתי הוא מסוגל להטמיע ערכים מחד ולשפר ביצועים גופניים בצורה ניכרת מאידך. ניסיוני האישי הוכיח לי כי דווקא הידע המסורתי, עתיק היומין, מקדם את האדם המכיר בו לעבר שליטה בעוצמותיו הפנימיות. הוא מצייד את המתאמן בתובנות גבוהות בתהליך רכישת הידע ומביאו למצב של בריאות שופעת.

בחרתי להתמקד במכללה בידע זה כי נוכחתי שוב ושוב כי הוא עשוי להביא את המתאמן בו לגבהים של עוצמה ויכולת המאפשרים הצלחה בחיים ביתר קלות. לפיכך, אני מאמין כי כל אחד מאיתנו יכול להגשים חלום ולפרוץ את המחסומים בכל גיל.

אם תרצו, גם אתם מסוגלים ויכולים לבצע שינוי מהותי בעוצמה הפיזית, ולא פחות חשוב, שינוי לטובה במערכות יחסים שונות, עסקיות, זוגיות, או משפחתיות. להעניק לאחרים בסביבתך את השקט וההרמוניה שתרכוש באימונים תוך התחשבות, ערנות, רגישות ושלווה שיתפתחו בך בדרך ויכינו אותך טוב יותר להתמודדות בחיים.

ברצוני להדגיש כי היום אני מרגיש כמה שינוי הוא דבר חיובי. להשתנות פירושו לצעוד קדימה ולהתחדש! אם נדע לרתום את הידע בצורה מושכלת ומאומנת הוא יוביל אותנו לצמיחה אמיתית. לכן, בחרתי להתמקד בהעברת ידע דווקא בפן מאד ייחודי בנושא זה. באמצעות אימון הסתגלות לתנועה משתנה וכן אימון זרימה בין תבניות תרגילים בתנועה, אנו מפנימים את התובנות המנטאליות בצורה ממשית וברורה. באמצעות גופנו והתנועה שלו, אנו בעצם לומדים לשלוט טוב יותר על רגשותינו ומחשבותינו, ולשלב ביניהם בכדי לפרוץ בחשיבה ולפתח עוצמה. 

 
שושלת המורים שלי

בין המורים עימם למדתי לאורך השנים נמנים:

קונג מין הו (אמין)


 
החל את לימודי הקונג פו בגיל 8, למד טאי צ'י צ'ואן בסגנון יאנג וצ'ן אצל שניים מבכירי המורים בסין, gu liuxin, תלמידו של יאנג צ'ן פו ו- feng zhiqiang, תלמידו של chen fake. התמחה בסגנון פאק מאי פאי (הנזיר בעל הגבה הלבנה) ואף שימש כמאמן נבחרות הוו-שו של הולנד ובלגיה. במהלך השנים החל מאסטר הו את לימודי אומנות הריפוי כחלק מלימודי הלחימה והמשיך והתמחה בתחום הצ'י קונג הן כשיטת תרגול והן כשיטת ריפוי. כיום מאסטר הו מתגורר בהולנד עוסק בהוראה ובריפוי בבית הספר הממשלתי לפיזיותרפיסטים באמסטרדם ומפיץ את תורתו ע"י סדנאות ברחבי העולם. גרנד מאסטר הו לימד את גרנד מאסטר בנימיני את סגנון הלחימה המיוחד של פאק מאי פאי, ובכך הפך גראנד מאסטר בנימיני לדור שישי בשושלת מורי הסגנון הסודי זה. בנוסף לימד את גראנד מאסטר בנימיני את הצ'י קונג של 'בודהה מדיסין', את הצ'י קונג הרפואי של הצלילים ואת הצ'י קונג של הטאו יין-יאנג שנג קונג.
לאתר הבית של מאסטר קונג מין הו

 

גראנד מאסטר מא הונג


 התמחה בסגנון הפנימי של הטאי צ'י צ'ן. סגנון זה הועבר במשך 400 שנה ללא שינוי ונחשב לסגנון הלחימה הפנימי האוטנטי והעוצמתי. גראנד מאסטר מא הונג העביר אישית לגראנד מאסטר בנימיני ירון סגנון זה. יחד עם גראנד מאסטר בנימיני, למד סגנון זה גראנד מסטר יאנג הייבה שהינו נשיא בית הספר הרשמי לצ'אן בכל סין. גראנד מאסטר מא הונג כיום מעל גיל 80 וממשיך להתאמן, ליעץ ולהוביל את חניכיו הבכירים.

 

גראנד מאסטר שייה בה חוואה


 נחשב לאחד הגראנד מאסטרים החיים הבודדים שלהם נסיון לחימתי ממשי ואשר צבר ידע מעמיק ומקיף בעשרות סגנונות הן מבחינה מעשית והן מבחינה אקדמאית ואנרגטית. כיום הינו בעל תואר פרופסור מטעם המוסד המחקרי לאומנויות לחימה בסין בתפקיד דירקטור של המחלקה למחקר ותיאוריה. בנוסף הינו מזכיר כללי של הפדרציה הסינית. היווה מורה אישי לגראנד מאסטר בנימיני ירון בסגנונות הנמר, הנחש והחרב הפנימית המתקדמת וכן הסגנון המתקדם של 42 משפטי התנועה של הטאי צ'י.

 

את הסגנונות השונים למדתי אצל מספר מורים, במסעות לימודים ארוכים לסין. בין המורים שלמדתי מהם ניתן למצוא את ראש המוסד המחקרי לשעבר, פרופסור וו-בין, אשר בין תלמידיו אף ג'ט לי. אצלו למדתי, בין השאר, עגור לבן צפוני והוא אף בחן אותי על הצ'ן המקוצר ועל הנמר. את הנמר למדתי בעיקר אצל פרופסור שיאה בה-חווה, בדרום סין, שלימד אותי גם סיוף בחרבות (חרב ישרה ועגולה של הטאי צ'י). כמו כן, למדתי אצל גרנד מאסטר פונג ג'י ג'יאנג, תלמידו של צ'ן פה קה, את סגנון הטאי צ'י צ'ן העתיק, בדגש על לחימה. אצל גרנד מאסטר מה הונג למדתי טאי צ'י צ'ן בדגש על צורת הטכניקות והדיוק בפורמט. את הטאי צ'י יאנג למדתי אצל גרנד מאסטר יאנג צ'ן דו, האחרון לשושלת יאנג. התמחיתי במספר סגנונות נוספים אשר ניתן ללמוד בסדנאות מיוחדות או במסלול קידום אישי.

ניתן ללמוד עוד על הנושא ולצפות בהסמכות הרלוונטיות במועדון.
כל הזכויות שמורות © 2017 מכללת ילון.